• Amrâth Grand Hotel Frans Hals in Haarlem met op de achtergrond de Grote Kerk, moderne gevel met klassieke omgeving.

Veelgestelde vragen

Heb je vragen voor of tijdens je verblijf? Op deze pagina proberen wij al jouw vragen over ons hotel te beantwoorden.

Staat jouw vraag hier niet tussen? Stel jouw vraag aan Angel, onze chatbot! Mocht Angel je niet verder kunnen helpen, neem dan contact op met de receptie.

Hotel Algemeen

Wat zijn de check in en check uit tijden tijdens mijn verblijf?  Wat zijn de check in en check uit tijden tijdens mijn verblijf? 
Check-in is vanaf 14.00 uur voor alle reserveringen die rechtstreeks via onze websites zijn gemaakt. Voor alle andere boekingskanalen geldt een check-in vanaf 15.00 uur. Uitchecken is voor iedereen mogelijk tot 11.00 uur.
Tot hoe laat is de receptie van het hotel geopend? Tot hoe laat is de receptie van het hotel geopend?
De receptie van het hotel is 24/7 geopend, wat betekent dat er altijd iemand aanwezig zal zijn om je te verwelkomen, ongeacht het tijdstip van aakomst. 
Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?   Zijn huisdieren toegestaan in het hotel?  
Alleen gecertificeerde hulphonden zijn welkom in ons hotel. Andere huisdieren kunnen wij helaas niet toelaten.
Is het toegestaan om in het hotel te roken? Is het toegestaan om in het hotel te roken?
Het hotel is geheel rookvrij. Dat betekent dat er niet in het hotel, op de kamers, op het balkon en overige publieke ruimtes gerookt mag worden.
Welke betalingsmethodes worden er geaccepteerd? Welke betalingsmethodes worden er geaccepteerd?
Bij de receptie accepteren wij de volgende betaalmethodes: pin (contactloos) of met een creditcard. Betalen met cash is niet mogelijk.
Is er een bagageopslag beschikbaar? Is er een bagageopslag beschikbaar?
Ja, de bagageopslag is gratis beschikbaar als je jouw bagage voor het inchecken of na het uitchecken in het hotel wilt achterlaten.
Is het hotel toegankelijk voor gasten met een beperking? Is het hotel toegankelijk voor gasten met een beperking?

Ons hotel beschikt over een lift en een drempelloze ingang, waardoor de toegankelijkheid voor gasten met een beperking wordt vergemakkelijkt. Daarnaast is ook het restaurant toegankelijk voor onze gasten met een beperking.  

De kamer is rolstoeltoegankelijk en voorzien van laminaatvloer en brede deuren, zodat gasten zich gemakkelijk kunnen verplaatsen.

De badkamer is aangepast en beschikt over aangepast sanitair, een douchestoel, een alarmsysteem, brede deuren en steunbeugels, zodat gasten zich veilig en comfortabel kunnen wassen en zich kunnen ondersteunen waar nodig.

Ik ben nog geen 18 jaar kan ik dan in het hotel verblijven? Ik ben nog geen 18 jaar kan ik dan in het hotel verblijven?

Het is toegestaan wanneer de ouders een schrifteleijke verklaring hebben getekend. Tevens vragen wij ook een kopie van het paspoort van alle minderjarige gasten, in het geval er geen meerderjarige bij is.

Wat is de reden dat je je creditcard moet doorgeven? Wat is de reden dat je je creditcard moet doorgeven?

Om jouw reservering te garanderen voor aankomst wordt er om 12:00 uur op de dag voor aankomst van je verblijf het bedrag op je creditcard geautoriseerd. Bij check-in kun je met een andere betaalkaart betalen, de eerder genomen autorisatie komt dan te vervallen.

Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren? Hoe kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Je kunt je reservering wijzigen of annuleren door contact op te nemen met het boekingskanaal waar je de reservering hebt gemaakt. Controleer je persoonlijke reserveringsbevestiging voor de specifieke annuleringsvoorwaarden.

Restaurant

Wat zijn de openingstijden van het ontbijt? Wat zijn de openingstijden van het ontbijt?
Van maandag tot en met vrijdag kun je van 07:00 – 10:00 uur gebruik maken van het ontbijt. In het weekend kan dit van 08:00 tot 11:00 uur. 
Wat zijn de openingstijden van het restaurant? Wat zijn de openingstijden van het restaurant?
Van maandag tot en met zondag kun je van 07:00 – 11:00 uur gebruik maken van het restaurant.
Wat zijn de openingstijden van de bar? Wat zijn de openingstijden van de bar?
De bar is dagelijks geopend van 11:00 – 23:00 uur. 
Het ontbijt is niet inclusief de reservering, kunnen we als nog van het ontbijt gebruik maken? Het ontbijt is niet inclusief de reservering, kunnen we als nog van het ontbijt gebruik maken?
Ja het is zeker mogelijk om gebruik te maken van het ontbijt. Neem hiervoor telefonisch contact op met het hotel om je reservering aan te passen.

Auto, Fiets en OV 

Beschikt het hotel over een eigen parkeerplaats? Beschikt het hotel over een eigen parkeerplaats?

Amrâth Grand Hotel Frans Hals beschikt niet over een eigen parkeerplaats. Er zijn wel verschillende parkeergarages of parkeerplekken in de omgeving waar je tegen betaling gebruik van kunt maken tijdens je verblijf.

Welke parkeermogelijkheden zijn er? Welke parkeermogelijkheden zijn er?

Onder Amrâth Grand Hotel Frans Hals bevindt zich de openbare parkeergarage De Appelaar waar je onder andere kunt parkeren naast de andere openbare parkeergarages.

Kan ik een fiets huren tijdens mijn verblijf? Kan ik een fiets huren tijdens mijn verblijf?
Ja zeker, je kunt een gewone of een elektrische fiets huren tijdens je verblijf bij onze receptie.
Is het hotel gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer? Is het hotel gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer?

Amrâth Grand Hotel Frans Hals is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer. Er zijn meerdere bussen die naar de Turfmarkt of het centrum van Haarlem gaan, en vanaf het treinstation is het slechts 15 minuten lopen naar het hotel.

Groepsreserveringen

Kan ik met een groep overnachten bij Amrâth Grand Hotel Frans Hals? Kan ik met een groep overnachten bij Amrâth Grand Hotel Frans Hals?

Ja, zeker! Amrâth Grand Hotel Frans Hals ideaal voor groepsreserveringen vanaf 10 kamers, bijvoorbeeld voor bedrijfsuitjes, sportteams, familieweekenden en andere bijeenkomsten. Dankzij onze centrale ligging verblijf je midden in het bruisende centrum van Haarlem.

Hoe kan ik een groepsreservering aanvragen bij Amrâth Grand Hotel Frans Hals? Hoe kan ik een groepsreservering aanvragen bij Amrâth Grand Hotel Frans Hals?

Je kunt eenvoudig een groepsaanvraag indienen via het formulier op onze groepspagina. De afdeling groepsreserveringen neemt daarna contact met je op om jouw wensen te bespreken en een passend voorstel te doen. Liever direct telefonisch contact? Je kunt de afdeling bereiken via +31 85 760 27 61.

Is het mogelijk om met mijn groep in een aparte ruimte te ontbijten? Is het mogelijk om met mijn groep in een aparte ruimte te ontbijten?

Wij kijken graag of er mogelijkheden zijn om met je groep apart te ontbijten. Geef dit aan bij je aanvraag, zodat we hier verder naar kunnen kijken. 

Kan ik met mijn groep dineren bij Amrâth Grand Hotel Frans Hals? Kan ik met mijn groep dineren bij Amrâth Grand Hotel Frans Hals?

Ons hotel serveert uitsluitend ontbijt, maar wij adviseren je graag over goede restaurants in de directe omgeving voor een groepsdiner.

Kan ik mijn factuur voor een groepsreservering achteraf betalen? Kan ik mijn factuur voor een groepsreservering achteraf betalen?

In veel gevallen is dat mogelijk. Neem hiervoor contact op met ons reserveringsteam; wij informeren je graag over de betalingsvoorwaarden voor groepsreserveringen.